16 augustus 2018

Wat een weer weer.



We zouden het niet meer over het weer hebben maar als het beeld zo ver afwijkt van het voorspelde dan mogen we daar gerust even op terug komen. Het is op dit moment in Middenmeer volgens 2 verschillende meetstations 19,7 gr. En daarnaast is het af en toe regenachtig en ik was nog wel met goede moed van huis gegaan maar het weer heeft me eerder de thuisbasis op doen zoeken.

Omdat de lucht al niet zo helder was ben ik richting Wieringen gegaan om daar kris kras over het eiland te gaan, via wat binnen wegen en weggetjes kwam ik langs “ ’t Braamstruikse Binnenpad” 1986, ja ’t bestaat nog steeds. Dat was al aardig richting Den Oever terwijl de volgende foto werd gemaakt aan de westkant bij de Quarantaineweg waar het peilschaalhuisje uit 1919 al menigmaal is gefotografeerd. Opvallend is dat 100 meter verder een camping is, genaamd “Zeezicht” en als je dan de groene velden ziet op “Het Wad” is er weinig zee meer te bekennen.


Het pad langs de dijk wordt op dat moment geblokkeerd door een paar fietsers waardoor ik binnendoor ga richting “Hippo” voor streekgenoten en Hippolytushoef voor de “buitenstaander” waar de molen nog steeds een trieste aanblik biedt met z’n halve wiekenpakket. Bij Oosterland ga ik achter de kerk om en zie dat een afgezaagde boom best nog creatief mee kan doen in de tuin.
Ik ga langs Den Oever door de Wieringermeer op huis aan het blijft miezeren en zo kom ik thuis na 65 km.

Geen opmerkingen: