03 april 2024

Buienradar of Buienalarm, de eerste heeft afgedaan

 


Ik ben er klaar mee, elke keer is “Buienradar” een programma voor doemdenkers, nooit hebben ze de juiste voorspelling m.b.t. neerslag en dan voornamelijk als er regen komt. Als ik op hetzelfde moment “Buienalarm” raadpleeg zit die veel dichter bij de waarheid dus ,buienalarm, staat bovenaan. Vanmorgen zou ik dus niet gaan fietsen, het moet wel een beetje “knap” weer zijn of worden en de “Buienradar” gaf regen aan voor langere tijd maar toen ik “Buienalarm” bekeek zou het nog wel meevallen en dat klopte helemaal ik reed zodoende toch nog een rondje van ruim 60 km en heb geen spat reen gehad. De rit ging eerst richting Obdam met een kleine omweg maar daar was niemand thuis en heb ik de route aangepast.

Onderweg kreeg ik geregeld reacties op een appje dat ik had verzonden naar familie, het ging over m’n kleindochter Fleur die momenteel in Australië verblijft.

Gisteren zag ik via Instagram een foto van haar waarbij ze een bordje in haar hand had, met daar op de vraag, wat heb je vandaag gedaan en ik heb toen geantwoord 90 km gefietst en jij ? Het antwoord kwam meteen “uit een vliegtuig gesprongen” nou dan weet je het wel, die dame is nergens bang voor. Vanmorgen kwam er een stukje video van haar volgende belevenis, en wat volgt nog ?






Mijn ritje ging vanaf de Obdammerdijk gewoon kris kras door de omgeving. Veel zwanen in de omgeving





Schapen met lammeren, hier en daar al wat bloeiende tulpen velden en op een bepaald moment vroeg ik mij af waarom de voormuur van een boerderij zo enorm gestut was, toen ik iets verder reed zag ik de oorzaak, bijna alles door brand verwoest.

Via de laatste dorpen ben ik nog afgeslagen om via de “Waterberging” achter Twisk naar de Wieringermeer te gaan en thuis aangekomen bleek het toch nog 61 km te zijn geweest en zonder regen.

3 opmerkingen:

Kees zei

Pé, de eerste keer schrijf je Buienalarm terwijl je Buienradar bedoelt.

Pé Koomen zei

Gewijzigd, op lettende lezer bedankt.

Wim Schermer zei

HI Pé,
De reden waarom ze de voorgevel stutten kan twee redenen hebben. Ze willen de oude gevel behouden om een nieuwe stolp mee te bouwen. Veel vaker doet men dit omdat er nu 'reconstructie/reparatie' plaats kan vinden. Er is dan een beperkte vergunning voor nodig in plaats van een geheel nieuwe bouwvergunning bij volledige sloop. De kosten van een nieuwe bouwvergunning zijn 5x zo hoog.