23 april 2024

Een tikkie toe en toen werd het een TIK.

 


Een klein rondje kan soms iets uit de hand lopen, ik dacht op en neer te gaan naar de Obdammerdijk maar daar was niemand thuis dus meteen maar verder. En wat nu, links of rechtsom ’t maakt mij niet zoveel uit het is toch mooi weer

. Ik had me voorgenomen om geen foto’s meer te maken van bloeiende bollenvelden, die zijn er weer genoeg geweest. Maar als die tulpen nou net met een molen op de achtergrond in bloei staan dan kan het niet Hollandser, waar zijn wij “beroemd” door dat zijn dus molens en bloeiende bollenvelden, dus ……..


Als ik in de buurt van Schardam kom is er een grote groep ganzen op een aantal percelen aan het foerageren en de boel vol schijten zodat er geen vee meer van kan of wil vreten. En de partij voor de dieren maar zeggen dat er niets verkeerds aan is, nou ze moesten zelf maar eens in de situatie verkeren dat het ten koste zou gaan van hun dagelijks brood dan zouden ze wel anders redeneren.



Via Hoorn weer verder langs de dijk van het Markermeer/IJsselmeer en na Enkhuizen zie weer zeilboten en zelfs 4 driemasters die meestal langer “op stal” blijven. Als ik stop voor een paar foto’s van dit soort vaartuigen valt het ook op dat het koolzaad hier weer volop in de bermen staat en dan vraag ik me gelijk af, wat is het mooiste geel, koolzaad of mijn ligfiets . De uitslag stond al ver van te voren vast.


Vlak bij Middenmeer zijn ze bezig met bermonderhoud op een nieuwe manier, een stuk van de berm wegfrezen en meteen op een kiepwagen zodat het er gelijk weer netjes uitziet. Ik kom weer heerlijk uitgewaaid thuis na 109 km want langs het water stond er toch nog een “dun windje”.

Geen opmerkingen: