27 augustus 2010

Bloemen in de regen


Wat een weer, gistermorgen opgestaan toen het nog een beetje schemerig was, niet dat het erg vroeg was, nee, het regende behoorlijk en de lucht was donker en zwaar bewolkt. En dan vandaag, het begin is al niet veel beter, gisteravond heb ik 25 mm uit de regenmeter gekiept, voor het landelijk beeld stelt dit niets voor, en op dit moment zit er ook alweer 17 mm in en het regent nog steeds. Dus dat wordt een paar dagen niet met de Quest op pad, mogelijk is dat volgende week weer te compenseren omdat de eerste vooruitzichten dan beter weer aangeven. De enige die “wel vaart” bij dit weer is de Brugmansia in mijn tuin, enkele weken voor de vakantie geplant en na de vakantie door de droogte als “dood vogeltje” opgepept met veel water, hij zag er niet uit en ik gaf er weinig meer voor, maar nu gaat hij zijn achterstand volledig goed maken door volop te gaan bloeien en voor de komende weken nog voldoende knoppen achter de hand te hebben, iets anders als een Quest maar wel mooi. Ik ben ondertussen ook tot de conclusie gekomen dat ik in mijn 69e levensjaar niet meer met de Quest op pad zal geraken, morgen wordt in dat opzicht de klok bijgesteld en kan ik t.z.t. weer met een “schone lei” beginnen. Ik heb ook even nageplozen hoeveel kilometer ik voor mijn 70e in een Quest heb afgelegd, in de Quest 136 was dat 54.206 km tot de fatale aanrijding en nu in de Quest 402 al 8118 km samen dus 62.324 km en het is nog lang niet op hoop ik. Mensen die er nog over twijfelen, hak de knoop door en zorg dat je ook Quest-rijder wordt.

Geen opmerkingen: