10 augustus 2010

Buienradar en de betrouwbaarheid



Hoe betrouwbaar is “Buienradar”, ik durf er niet zo zeker meer van te zijn. Als ik gisteravond en ook vanmorgen de berichten hoor en moet geloven, en dat deed ik toen nog, dan wordt het vandaag een dag met heel veel regen. Ik moest nog even naar Medemblik dus dan maar een beetje op tijd weg, nu is het nog droog, en dan zie ik later wel wat ik ga doen. Na mijn boodschap in Medemblik was het nog steeds droog en leek het ook niet op erg korte termijn te gaan regenen dus even door naar Wervershoof om bij broer Ben en zijn vrouw Riet een bakkie te doen, mooi niet, ’t span was niet thuis. Dan een paar honderd meter verder naar mijn oudste zus en haar man, ook hier geen reactie, waar moeten die mensen toch allemaal heen, zulk geweldig weer is het nou ook niet. Dan maar via Zwaagdijk omdat het nog steeds droog was en zo steeds verder van huis richting Bobeldijk en Berkhout en het bleef maar droog, geen enkel spatje. Via Avenhorn en Obdam waar langs de weg heel veel korenbloemen bloeien weer op naar de stal. Na 73 km was ik weer thuis en heb eerst het gras nog maar even gemaaid, regen komt er toch niet. Als ik eerder geweten had dat het zulk mooi fietsweer zou blijven was mijn rondje ongetwijfeld heel wat groter geworden. Als ik nu op “Buienradar” kijk geeft hij aan dat er in de loop van de middag regen kan worden verwacht maar voorlopig blijft het droog.

Geen opmerkingen: