02 augustus 2010

Slecht getroffen




Het zat niet mee vandaag, vanmorgen eerst een tijdje in de tuin aan het rommelen en na de koffie het andere pak aan en de Quest van “stal” gehaald. Twijfelend over welke kant ik op zal gaan werd het uiteindelijk richting Medemblik, nog niet beseffend dat daar de lappendag en kermis hoogtij vieren, ik kwam er achter toen ik bijna overal vast liep in het “IJsselmeerstadje” waar ze afgelopen weekend nog de reddingsboot van de vrijwillige reddingsbrigade in de “fik” hebben gestoken, 3 lamzakken zijn inmiddels aangehouden, gelukkig. Maar goed ik was verder op weg richting Onderdijk en moest voor ik daar was stoppen en de kap erop zetten vanwege de harde regenbui. Omdat het niet leek op te houden ben ik maar even naar mijn jongste zus om een bakkie gegaan. Na een half uur drie kwartier ben ik weer verder gegaan en omdat het toen droog was kon de kap opgeborgen worden. Helaas, ik was nog geen kilometer bij haar vandaan toen het weer begon te regenen soms hard soms een beetje motregen maar niet lekker om in te fietsen als je een bril op je neus hebt. Bij de vuurtoren van Andijk, “De Ven” ben ik maar weer gestopt om te schuilen onder een grote boom en de kap er weer op te doen. Eindelijk iets na Enkhuizen werd het weer droog en kon ik alles weer opbergen om de rit in een waterig zonnetje voort te zetten. Na Hoorn zag ik over het IJsselmeer hoe donker de lucht nog steeds in de richting van het gebied was waar ik een uur geleden nog reed, richting Enkhuizen zou het volgens mij nog steeds niet droog zijn. Nog een stukje langs de IJsselmeerdijk en vervolgens na Schardam rechtsaf richting Beets, via Avenhorn en De Goorn kwam ik in een steeds droger gebied want nergens zag ik plassen staan of enig teken van regenbuien, ik heb het dus redelijk slecht uitgezocht om droog rond te kunnen rijden, volgende keer beter zullen we maar zeggen. Achteraf zag ik dat het toch nog weer net 100 km is geworden die ondanks de regen gewoon heel prettig waren.

Geen opmerkingen: