04 augustus 2010

"Ik was te gretig"



Ik was vandaag te gretig, de hele ochtend al de buienradar gecontroleerd op de laatste buien over het stukje Noord-Holland waar ik van plan was een rondje te gaan fietsen en zo rond 12 uur half 1 zou het droog zijn en blijven. Nou vergeet het maar, ik was nog maar amper 10 km van huis toen ik de stoomtrein vanaf Medemblik naar Hoorn aan zag komen, stoppen, foto maken en vervolgens vaststellen dat het “voorzichtig” begon te regenen. Dat “voorzichtig” kon er meteen wel vanaf want na goed 100 meter moest ik zo snel mogelijk de kap achter de stoel vandaan nemen om het instapgat af te dekken, wat ging het hard. Omdat er geen enkel lichtpuntje in het regenachtige wolkendek te zien was ben ik meteen maar weer richting Middenmeer gegaan en stond ik na goed 20 km weer thuis en nog steeds kletterde de regen naar beneden. Op dit moment komt er zelfs af en toe een zonnetje door de wolken heen, de enige conclusie: “Ik was te gretig” Afgelopen zondag zag ik nog een merel die ijverig voor zijn nakomelingen aan het zorgen was, het leek me wel wat laat voor zo’n nestje meestal is zoiets toch voor de maand juni, hopelijk redden ze het om op tijd “volwassen” te zijn voor het najaar enz.

Geen opmerkingen: