31 augustus 2010

Welke o-ring zal het worden.



De ergernis van vandaag was nog niet teneinde, thuis gekomen bellen met Velomobiel, geen contact, mailen, mail komt terug onbestelbaar. Dus schijnbaar zijn ze in die regio aan het “knutselen” met kabels enz. en vergeet men even dat de normale verbindingen in stand moeten blijven. Dan maar eens overleggen met Kees, Kees is mobiel niet aanwezig zegt de mevrouw van de centrale, een rode kaart voor Kees deze keer. Vervolgens Wim geconsulteerd, volgens Wim krijgt hij binnenkort twee wieltjes die dieper zijn uitgedraaid zodat er een dikkere ring in kan, mogelijk komt daar de oplossing, wie weet. Ik ben hier naar de plaatselijke mechanisatie gegaan en heb daar een paar ringen gehaald die wel een fractie dunner zijn maar vooral bestand zijn tegen hogedruk. Het leek voor mij echt het “ei van Columbus” zou het nu zomaar afdoende zijn met zo’n simpele ring, uit voorzorg heb ik er meteen maar 2 meegenomen, inkl. BTW € 9,50. Thuis gekomen even die nieuwe ring gemonteerd en een proefritje maken, heen en terug naar mijn zoon hier op het dorp, zelfs dat was al te veel gevraagd, voor ik thuis was reed ik zonder. De andere zal ik zeker niet uitproberen. Dus nu maar weer de “oude” zwarte nieuwe ring geplaatst in de hoop dat die het wat langer vol gaat houden, de tijd zal het leren. Eén ding is zeker het komt ooit goed.

Geen opmerkingen: