08 augustus 2010

Wat is gewoon ?


Deze keer niet over de Quest maar over de “gewone” z.g. rechtop fiets, ja wat is gewoon, ik heb vroeger weleens tegen één van mijn dochters gezegd doe eens gewoon, niet wetende dat me dat als verwijt diverse keren voor de benen werd gegooid, “Kun jij uitleggen wat gewoon is? “ en dan blijken de normen en waarden vaak anders te worden uitgelegd, alles is zo ongeveer gewoon, net hoe je er zelf over denkt. Maar ik ben sinds zaterdag weer in het bezit van een gewone fiets, ik had de Gazelle, die in alle opzichten nog goed zijn werk deed, weggegeven aan mijn oudste kleinzoon. Hij had onverwachts en naar mijn idee met wat eigen inbreng zijn fiets naar de “eeuwige jachtvelden” gewerkt. Maar dan kom je er achter dat je toch wel regelmatig even om een boodschap gaat per gewone fiets en al heel gauw besefte ik dat ik niet helemaal zonder zou kunnen, dus op naar de fietsenzaak van Leo Smit waar ik een simpele tweedehands fiets voor wat buurtverkeer heb aangeschaft. Deze keer een gewone Koga die nog heel veel kilometers mee kan.

Geen opmerkingen: