23 augustus 2010

Morgen wordt het beter


“Morgen wordt het beter” een veel gebruikte uitspraak als het niet mee zit. Nou vandaag zat het wel en niet mee, dat niet meezitten had betrekking op vanmorgen, regen en regen en nog eens regen en het hield maar niet op en vanmiddag zat het mee omdat het toen droog was en ik met de Quest van start kon gaan. Eerst naar Medemblik om bij Leo Smit te kijken of de bestelde schoenen al binnen waren, dat was nog niet het geval maar het geeft geen problemen omdat de schoenen die ik nu in de Quest gebruik nog prima dienst doen, maar aan de achterkant bij de hiel verschijnen wat “ingewanden” die ter bescherming van de achillespees ooit als nieuw zijn ingebouwd en die nu toch wat ouderdomsverschijnselen vertonen. Omdat het nog steeds droog is ga ik meteen door naar Wervershoof even bij Ben en Riet kijken. Als ik aankom is de lucht toch al behoorlijk aan het veranderen en moet ik er van uit gaan dat het straks weleens erg hard zou kunnen gaan regenen. Ben schuift wat spullen in de garage opzij zodat de Quest binnen gestald kan worden, ik maak hier uit op dat hij wil kijken of er t.z.t. een Quest in zijn garage past naast de auto en caravan, volgens Ben is dat niet aan de orde maar de tijd zal het leren denk ik. Inderdaad we zitten nog maar net aan de koffie als het behoorlijk begint te regenen en meteen lijkt er storm in het land te zijn, alles vliegt heen en weer en het lijkt steeds harder te gaan waaien. Na enkele minuten is dit weer over en is het ook weer bijna droog, een situatie die men al had voorspeld, buien en harde wind. Na de koffie moest Ben met zwager Aad op pad om één en ander naar de vuilnisbelt te brengen dus ben ik ook meteen maar weer opgestapt om naar een “windstille” route te zoeken om weer op Middenmeer af te gaan. Via de onderkant van de dijk kom ik al in Medemblik en besluit om langs de Koggenrandweg achter de bomenrij langs naar de Nieuwelanderweg te gaan waar ik langs de A7 de wind schuin van achter zal hebben, inderdaad mijn “berekening” klopt en zonder problemen “vlieg” ik op huis aan na een ritje van 42 km. Als ik thuis de fiets binnen zal zetten komt de zon zelfs achter de wolken vandaan en lijkt het alsof het een superdag is, maar morgen wordt het beter.

Geen opmerkingen: