31 augustus 2010

Het had zo mooi kunnen zijn.






Ik had er voor vandaag alle moed op maar door twee oorzaken is het toch wat anders gelopen dan ik me had voorgesteld. Vanmorgen scheen de zon en was er geen wolkje te zien, dat wordt een mooie fietsdag, ik zag het helemaal zitten en in gedachten kwam er al een beeld van 100 tot 150 km in mij op. Helaas het mocht niet zo zijn, als eerste ben ik even naar Jan Geel gefietst om een foldertje langs te brengen, de rit ging via het natuurgebied bij Opperdoes waar alweer enorm veel ganzen zich “vermaken”. Annie heeft het aangenomen omdat Jan naar de tandarts was, ze vroeg wel of ik trek had in koffie maar dat heb ik afgeslagen, ik was net van huis. Vanaf hier ging het via Wervershoof enz. richting Enkhuizen, doordat ik van een ander kant kwam dan gewoonlijk heb ik de Koepoort maar eens van twee kanten op de kiek gezet, vanaf Bovenkarspel is het een onooglijk “ding” maar vanuit Enkhuizen zelf is het een monumentaal bouwwerk. Verder door Enkhuizen naar de haven om zo weer aan de buitenkant te komen, daar richting Hoorn nemen en dan zie ik wel waar ik terecht zal komen. Net buiten Enkhuizen wordt al weken “gewerkt” nou ja gewerkt is wel een erg groot woord, maar goed, men probeert daar een stukje fietspad opnieuw te beleggen met tegels, jammer genoeg was het zetten van borden zelfs al te veel en moest ik achteruit “Flintstonen” omdat ik er echt niet door kon. De lucht was ondertussen ook een stuk slechter geworden en af en toe kwam er een beetje “hemelwater” dat was er mede oorzaak van dat ik de route voorzichtig wat heb omgebogen in Noordelijke richting want mocht het echt slecht worden dan ben ik zo weer thuis. Op een bepaald moment ben ik gestopt en heb de kap er zelfs opgedaan het ging even behoorlijk hard. In Ooster-Blokker begon de fiets zomaar weer wat te ratelen, dat kan toch niet waar zijn, stoppen en de afdekkap van de ketting omhoog, ja hoor, daar lag de o-ring weer gebroken naast het spanwieltje, wat is hier mis ? Voorheen nooit één probleem en nu al de derde o-ring op nog geen 300 km. Een beetje “balen” dus dit was de bekende druppel om rechtstreeks op huis aan te gaan en mijn licht op te steken bij de mannen van Velomobiel hoe dit euvel op de juiste manier op te lossen. Ik heb nog 2 nieuwe o-ringen liggen maar als dat wil zeggen dat ik nog, pak weg 300 km geruisloos fietsen, dan is dat niet aantrekkelijk. Het zal wel simpel zijn maar ik heb er alle vertrouwen in dat het straks weer helemaal goed komt.

Geen opmerkingen: