19 april 2017

"Bloeiende" rit via de Zaanse Schans











Weer een mooie dag en een leuk ritje kunnen maken. Tiny had vandaag oppasdag in Oostzaan dus een op en neer is wel leuk. Omdat ik thuis eerst nog iets aan het bakken was kon ik niet te vroeg van start en dan wil je achteraf toch weer voor 12 uur in Oostzaan zijn en dat betekent dan gewoon wat meer gang maken op de heenweg. Als ik ben aangekomen ben ik ook “afgevallen” denk ik, mijn kleding druipt net nog niet. Omkleden en een bakkie doen wat Tiny al had ingeschonken. Samen een broodje en het klinkt bijna ondankbaar maar het was echt zoals vroeger vaak werd gebruikt op z’n Westfries, “Buk dik dag baas” m.a.w. ik heb gegeten en stap meteen weer op, bijna ondankbaar, maar het kwam toevallig zo. Terug ga ik via de “Zaanse Schans” waar het vrij druk is en neem de route richting De Woude, even bij Wim en Marian Schermer kijken. Ze zijn thuis en er wordt meteen gezorgd voor koffie, we kletsen even over ons aller gezondheid die hier en daar toch wat zwakkere plekken begint te vertonen, de moed niet verliezen en ervan uitgaan dat het allemaal tijdelijk ongemak is. Ik vervolg mijn weg weer richting Middenmeer en maak nog weer een heel aantal foto’s van diverse percelen bloeiende tulpen. Het zal snel over zijn want er liggen al heel wat bloemen in de paden, het z.g. tulpenkoppen is al volop bezig. Het gaat per slot van rekening om de bollen en niet om de bloemen,  als de bloem eraf is groeit de bol beter het zijn bollentelers en geen bloementelers. In Middenmeer staat de teller op 121 km weer leuk voor zo’n half zonnige dag.

Geen opmerkingen: