14 april 2017

Texel op en neer

Rondje van 145 km
 
In het gelid bij Matthijs

Volle gangpaden aan boord



Het is weer geweest, op Goede Vrijdag “Rondje Texel” en het was weer geslaagd. Matthijs had in Twisk alles weer op orde en met koffie en cake konden we beginnen. Langzaam kwam de één na de ander binnen zelfs een deelnemer uit België hij reed met een DF die in Dronten enig onderhoud nodig had en zo kwam hij samen met Ymte  vanuit Dronten naar Twisk, de eerste 75 km zaten er op voor beide mannen. We gingen om 9 uur van start met 10 deelnemers en onderweg en bij de boot sloten er nog een aantal aan waardoor het totaal op 18 “velomobielcoureurs” kwam. Het rondje liep als vanouds zonder tegenslagen, alleen het haventerrein bij Oudeschild was in onderhoud en zodoende iets omrijden. Bij het noordpunt aangekomen smaakte de koffie/cappuccino met appelgebak en slagroom uitstekend.
Dat was de boot

Langs de oostkant van het eiland

Ymte probeert hoe schuin het kan .....

De ongeorganiseerde groepsfoto

en nog zoiets.......
Na het maken van de “standaard” groepsfoto volgde de terugrit door de duinen richting boot. De laatste kilometer reed ik toevallig vooraan en zag dat Wim (Schermer) met een omweg nog voor mij reed en dat hij zo de boot op kon rijden dus ik volgde.
Langs de westkant door bos en duin.
Tot mijn stomme verbazing gingen de deuren achter mij niet meer open zag ik in mijn spiegeltjes en bleek dat ik de laatste was die aan boord ging. De anderen kwamen met de volgende boot en zodoende had ik tijd om thuis alvast koffie en thee te zetten en de koek bij de hand te hebben. Ik had dus een half uur “voorsprong” en kon op dat stukje vanaf Den Helder nog even lekker mijn energie kwijt. Na 3 kwartier kwamen de anderen aan en konden we nog even napraten over een wederom geslaagd rondje Texel van uit en thuis 145 km.
Even een kleine aanvulling, toen ik gisteravond de fiets binnen zette zag ik op de teller 135 km staan terwijl de GPS 145 km aangaf, oorzaak met de boot heen en terug tel de GPS wel maar de wielen staan stil dus hebben we op dit ritje Twisk rondje Texel 135 km gefietst.

Geen opmerkingen: