06 april 2017

Hij is weer als nieuw

De afgebroken as

Het laatste stukje zit in de moer

De nieuwe as ziet er beter uit.

Bij Lelystad nog even de bindingen controleren


Achteraf bedenk ik “Mag ‘t“ na 102.766 km is er een mankement geweest aan de achteras waar ik gistermiddag een slechte ervaring mee heb gehad. Een heel stuk lopen, vanmorgen nog even met de auto nagereden, toen ik terug kwam van de reparatie in Dronten, het was net 8 km. Maar vanmorgen toen ik van huis ging kreeg ik al heel snel een paar buitjes en meende niets te missen omdat het toch regende maar dit was allemaal van korte duur. Rond half 10 was ik bij Velomobiel waar Allard hielp bij het “lossen” van de Quest vanaf de kar en Theo zorgde voor vervanging van de as. Een operatie die zeer voorspoedig verliep, zonder problemen kon de oude as worden verwijderd en het plaatsen van de nieuwe ging ook vrij soepel. Nog wat nieuwe banden plaatsen en dan eerst koffiedrinken, na de koffie de zaak afwerken en weer op de kar met het “spul” en op naar Middenmeer. Thuis heb ik nog even een paar kilometer proef gereden en ik kan niet anders zeggen als hij is weer als nieuw en dat na zo’n afstand, een super goed bouwwerk zo’n Quest.

Er werd wel geadviseerd, en ik heb het ook overwogen, om zelf de as te vervangen maar dan zou hij vandaag mogelijk met de post komen als er niets mis zou gaan, dan maandag “opereren” en hopen dat het meevalt wat het achteraf dus deed. Nu was ik met een retourtje Dronten klaar en bij de vakman is alles aanwezig.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Dag Pé, ik lees je verhalen altijd met interesse en heb bewondering voor je enorme conditie. geweldig hoor !
Ik begrijp uit je vorige blog dat je uiteindelijk na 4 km lopen met de Quest slepend achter je aan, een lift kreeg.
Was het geen optie om de fiets ergens te parkeren bij iemand en hem later op te halen met je karretje ?
Of loop jij net zo makkelijk met fiets als zonder ?
Vriendelijke groet, Joop

Willem zei

Jammer Pé ik heb nog twee achter- en voor assen op de plank liggen