18 april 2017

Genieten van alles onderweg


Wat heb ik weer genoten vandaag, gewoon een buurt-ritje van en naar Middenmeer. De zon is er volop bij en het is droog en voor wat betreft de wind en de temperatuur dat is geen punt, de wind daar ga je onderdoor en met trappen kan je de temperatuur opvoeren.


Via Medemblik naar Onderdijk waar, bij het passeren van het gemaal “Vier Noorder Koggen” de eerste foto wordt gemaakt, helaas, een piepgeluidje maakt mij er op attent dat er geen geheugenkaartje aanwezig is. Nou heb ik standaard een reserve in mijn fototas zitten dus probleem opgelost. Langs het “Nesbos” zie ik heel wat ganzen en bij Onderdijk aangekomen zwemmen er zat met gezin erbij. Na Wervershoof even bij Margriet kijken, koffie met appelgebak en slagroom is mijn welkomst traktatie, later even de waterput openen en de meterstand voor haar opnemen waarna ik weer verder ga. Ria, in Blokker, tref ik vandaag ook een keer thuis , ze toont gelukkig en dat doet een mens goed, gezellig kletsen en weer verder.




Overal waar ik kijk zie ik bloeiende bollenvelden , koeien mooie wolkenluchten en zwanen niet te kort.



Op een stukje door Zandwerven kom ik op amper 1 km zeker 5 zwanennesten tegen en op de weg moet ik ook afremmen voor zo’n grote vogel. Ik maak toch maar een foto van dit nest, het ligt bijna op de weg en “vader” zorgt dat “moeder” voldoende rust krijgt. Bij de oversteek van de A.C.de Graafweg wordt hard gewerkt aan het realiseren van de “Ovotonde” , wel effen wennen aan dit nieuwe woord, maar goed, na 70 km staat alles weer in de rust stand en is de douche weer welkom.

1 opmerking:

CV zei

Zwaan stopt banaan?