20 april 2017

Weer 100 km vermaak.

Rondje van 100 km

Hollandser kan haast niet

Heel veel verschillende soorten op 1 perceel

Vooraan staat toch het mooiste geel

Perkjes in Enkhuizen

Koolzaad op de dijk bij Andijk

En ook bij de kerk van Andijk-Oost

Zij hebben een rustpuntje op de dijk

Jan Bouma blijft ook in beweging

Weinig nieuws onder de zon, een pittig windje en een lage temperatuur dat is eigenlijk alles wat er te vermelden is. Ik ging van huis met toch al een min of meer geplande route en die liep in gedachten over de Obdammerdijk en mochten ze niet thuis zijn vandaar de route nemen zodat ik uit kom op de dijk voor het HEM rondje. Zoals ik al had verwacht, zo is het ook  gegaan, niemand thuis en dan beginnen aan het rondje. Het is mooi weer en ik heb de gunstigste wind over de dijk. Na Hoorn de eerste foto, de molen met bloeiende bollenvelden erachter het kan niet mooier dacht, ik maar even verder zag ik zo’n grote variatie in allerlei kleuren  waarbij de eerste foto in het niet valt. Wel is de gele kleur van het voertuig op de voorgrond wel het allermooiste (vind ikzelf) . In Enkhuizen is de bijna vaste stop bij de visboer tegenover het station, de vorige keer viel het een klein beetje tegen, maar vandaag is het werkelijk weer exclusief, om je vingers bij op te eten, wat een heerlijke kibbeling. Ik ga weer verder en langs de “stadsmuur” zie ik een aantal bloeiende perkjes met bloemen, super mooi. Op de dijk richting Medemblik rijd ik hele stukken tussen een “muur” van koolzaad vanaf vuurtoren De Ven tot aan Wervershoof, en vooral bij de kerk van Andijk–Oost staat een gele bloemenpracht links en rechts op de dijk naast het fietspad. Je merkt dat de vakantie periode langzaam opgang komt steeds meer fietsers met bepakking, zelfs een mevrouw op een “trike” met vlaggetje. Aan het begin van de Flevoweg kom ik Jan Bouma ook weer tegen, hij heeft het zelfde principe als ik, "Blijf in beweging"  Na precies 100 km gaat hij weer op stal en mag voorlopig genieten van een tijdje rust.

Geen opmerkingen: