04 april 2017

Zon zee en geen wind.

Rondje 88 km

De gang zat er lekker in toen mijn mobiel ging, stoppen en vernemen dat de planning voor vandaag gewijzigd wordt en dan bedenk ik wat ik zal gaan doen.
Fietsen bij Jan Geel

Zo was de verlichting ooit op de fiets

Ik was op weg naar zwager Arie en schoonzus Githa, iets later daar aankomen is geen probleem dus eerst even naar Jan Geel om wat informatie te vergaren over wat mij t.z.t. staat te gebeuren. Jan was even in het museum en had op zijn pad een aantal fietsen staan die ver voor “onze” jaartelling al zijn begonnen. Dan even naar mijn voorgenomen bezoekadres, niet thuis en net toen ik weer aanstalten maakte om te vertrekken kwam Ingrid aan en vernam ik de laatste nieuwtjes m.b.t. vader Arie en moeder Githa. De verhuizing lijkt nabij en als het echt zover is horen we dat via de mail. Het volgende adres is zus Ria in Blokker die ook niet thuis blijkt te zijn, waar zijn al die mensen toch ?
Oma Trudy met de kleinkinderen

Zelfstandige motorcoureur 
Ik ben amper 100 meter verder als ik een kennis zie met een aantal kleinkinderen, Trudy Ekels. Stoppen en even heel kort een praatje maken en uiteraard een paar foto’s van oma met de kleinkinderen. Ik vervolg mijn ritje weer richting Hoorn om dan via de dijk langs het IJsselmeer mijn rondje af te maken.
De vluchthaven bij Schellinkhout

Met de reddingsboot op de achtergrond
De “vluchthaven” bij Schellinkhout is klaar en de parkeerplaatsen zijn nu toegankelijk. In Enkhuizen breng ik even een bezoekje aan de visboer en het bakje kibbeling is weer voortreffelijk.
Harry Baas is een NIET gemotoriseerde agent
Als ik weer in de Quest zit en zal starten komt er juist een agent aan op de fiets, een korte begroeting en ik adviseer hem om maar met een Quest zijn rondje te maken, te laag volgens hem op deze fiets heb ik overzicht. Ik moet hem daarin gelijk geven en dan zegt hij “Ben jij de vader van Gerard Koomen” ja klopt maar hoe weet jij dat en dan is het ijs gebroken voor zover dat al  aanwezig was. Ik maak een foto en stuur die meteen door naar zijn mails adres en tevens naar zoon Gerard die momenteel ergens in het Noorden van het land bezig is zijn vaardigheden te onderhouden.
Samen slopen

voor een warme nestbekleding
Later bij het park in Enkhuizen zie ik hoe een aantal kauwtjes nest materiaal verzamelen door de herten daar te “plunderen”
Nat van de teer
en bij vuurtoren “De Ven” op Andijk moet ik flink in de remmen om niet in een “teerbak” terecht te komen, er wordt geasfalteerd maar onderaan staat de eerste waarschuwing, lopend er omheen en dan omhoog om weer verder te gaan en bij
Een paar dagen bloeien en dan is het over.
Onderdijk nog even de “Tulpenboom” vastleggen waarmee thuis de 88 km is volgemaakt, een super ritje.

1 opmerking:

De Bobslee zei

Hoi Pé,

Waar al die mensen zijn? Dat zijn gepensioneerden, die zijn allemaal de baan op, dat zou jij toch moeten weten lijkt me.........;-))

Groeten, Adri.