11 april 2017

Kort maar wel leuk

Rondje van 53 km

Eerste controle, schoonmaken van de tandwielen moet nog.

Uitzicht vanuit huis op de "Meetser Aaldershof"

Echt Hollands bollenvelden en een molen.

Tulpen in bloei.

Zus Gerda werd gelukkig geen non
waar haar kinderen blij om zijn

Verdekt op haar nest.

Het leek wel weer echt zomer, zon en over het algemeen een blauwe lucht, alleen de temperatuur laat het even afweten na de “verwendag” van afgelopen zondag. Omdat ik vanmiddag iets anders heb ben ik vanmorgen even van huis geweest voor een klein rondje. Eerst nog even z’n “ingewanden” controleren, af en toe springt de ketting over, iets wat ik nog niet eerder heb gehad. Ik kan niets vinden, mogelijk dat de aangekoekte vetlagen vanmiddag maar eens weg moeten worden gepoetst, flink schoon maken. Op het kleine rondje van vandaag heb ik het euvel 2 keer ervaren, maar dan voorzichtig achteruit trappen en alles gaat weer goed. Vanmiddag maar even serieus open maken en dan mijn voornemens werkelijkheid laten worden, tandwielen poetsen. Bijna naast de deur wordt flink gebouwd, ooit stond hier de R.K.Lagere school en het project heet dan ook zeer toepasselijk “Meester Aaldershof”. Even naar de Obdammerdijk waar zus Gerda thuis is, koffie en kletsen en ze kan inderdaad “5 kwartier in een uur” praten. Ze laat me een foto zien van haar laatste optreden tijdens een festijn waar zij en Tom warm voor lopen. Een zus met onbeperkte mogelijkheden, haar dochter Eline was blij dat ze geen non was geworden zei ze, “Anders waren wij er niet geweest”. Ik maak mijn ritje af door via de Grote en later Kleine Zomerdijk naar Wognum en Middenmeer te gaan wat net 53 km vol maakt. Onderweg zag ik de eerste zwaan op zijn nest zitten net achter een klein PEN huisje.

Geen opmerkingen: