08 november 2018

Binnen blijven zou stom zijn.



Met zulk mooi weer is het gewoon stom om thuis te blijven en achter de geraniums is al helemaal iets wat ik verafschuw. Dus even een ritje maken staat voor vandaag hoog in het vaandel, laat ik nog maar weer even bij zus Margriet langs gaan en dan het rondje compleet maken via Berkhout en Scharwoude langs de dijk naar Hoorn en zo weer verder naar Enkhuizen en Medemblik, in gedachten is het HEM-rondje al gemaakt. Margriet is net thuis ze was even weggeweest om weer wat gezondheid op te doen bij de medische raadgevers. Na een bak koffie met koek ben ik weer verder gegaan over Zwaagdijk, later op de Slagterlaan in Berkhout  moest ik in de remmen.

Er liepen een paar mensen die de hond uitlieten, Lida en broer Ben. “Ja “ zei Ben, “ Ik moet effen de “Duitse Herder” uitlaten”, als je twee keer hond zegt is er niets meer van het beestje over.



Na een tijdje kletsen weer verder richting Scharwoude waar ik bij de dijk linksaf ga richting Hoorn en geniet van de heerlijke zon die dit echt weer als een feestdag maakt. Door Hoorn gaat probleemloos net als later door Enkhuizen en Medemblik.
Net voor Middenmeer kom ik nog even achter een bollenplantmachine te rijden waar een auto na heel veel claxonneren nog steeds niet voorbij komt. Eenmaal binnen zie ik dat de teller is gestopt op 99 km voor vandaag.

Geen opmerkingen: