26 november 2018

Kleintje om te beginnen



En weer is het maandag geworden en begint de week weer met gevoelsmatig erg lage temperaturen 3,6 gr vind ik niet aantrekkelijk als ik het eerlijk moet zeggen, waterkoud. Maar ja, als de koffie weer goed heeft gesmaakt begint het toch weer enigszins te kriebelen. Omkleden en gaan, een rondje over Oude-Niedorp dan  naar de Obdammerdijk en daarna zie ik nog wel. Ik ben dus eerst bij neef Pé en zijn vrouw Corry langs gegaan in Oude-Niedorp, Pé was er niet maar koffie was er meteen en zo heb ik gezellig zitten kletsen en kwamen we tot de conclusie dat we geluk hebben met onze gezondheid, vroeger vonden we mensen van onze leeftijd oud maar nu is dat iets wat we nog niet willen erkennen.
Vervolgens op naar de Obdammerdijk waar zoals ik al had verwacht niemand thuis zou zijn. Dan maar door naar Wervershoof even bij zus Ans en zwager Aad kijken en dan via Medemblik weer naar huis.

Bij Medemblik zijn nog een paar mensen aan het surfen, het lijkt mij erg koud met dit weer en dan ook nog nat worden. In de haven ligt heel wat stil maar er gaat toch nog iemand met zijn boot het “zeegat” uit.


In de polder zie je weer heel ander beelden, aan het Wagenpad waar de meeste warenhuizen/kassen staan wordt heel wat afgestookt om de tomaten en paprika’s oogstrijp te krijgen. Bij de kruising van de Tussenweg wordt heel veel grond verplaatst om Google straks vlekkeloos te laten draaien, daarvoor worden zelfs metingen in het water uitgevoerd op een vlot van een paar pallets met plasticpijpen eronder.
En net voor ik de fietstunnel in zal gaan zie ik nog een trekker staan die sleuven maakt in het land voor afwatering maar op de vers gestorte ophoog grond  is het hele apparaat weggezakt en zal met andere materialen weer vlot getrokken moeten worden. Het was fris maar toch blij dat ik een rondje heb gemaakt van 65 km.

Geen opmerkingen: