05 november 2018

Effen een "bakkie" doen



Ik ben nog nooit eerder met zulk somber weer de dijk over gegaan, thuis kwam de zon er nog even door maar amper 10 km van huis was alles helemaal over, somber weer. Maar het kon de pret niet drukken, even op en neer om een bakkie te doen in Oudemirdum. Het was af en toe net alsof het heel licht motregende maar dat was verbeelding, de wind was ongunstig op de zijkant het reed zwaar naar mijn begrip.

Om kwart over 10 was ik bij Bianca, ze had de oppas over een hond van een kennis maar die had ze net uitgelaten dus tijd voor koffie en kletsen.
Omdat er een familie reünie op handen is lagen er een aantal fotoboeken op tafel, één heel speciale foto heb ik er uitgepikt, een fotootje van ongeveer 48 jaar geleden toen was Bianca nog een baby en wat nog wonderlijker is, ik had nog haar. Na nog een bakkie te hebben gedaan ben ik weer opgestapt, ik neem bijna dezelfde weg weer terug op een paar plaatsen rij ik ietsje anders maar thuis is het toch weer die standaard 160 km.


Op de Afsluitdijk aan de “Friesekant” wordt i.v.m. de werkzaamheden aan de Afsluitdijk een enorm parkeerterrein aangelegd en bij Den Oever is het uitkijken op het fietspad, linksom is voor de Quest een moeilijke draai maar het is gelukt.

Geen opmerkingen: