22 november 2018

Nog net geen vorst



Het is nog steeds aan de frisse kant, vanmorgen was het 2 gr. en nu staat hij op 3,3 gr. C. niet om enthousiast van te worden maar het hoort bij de tijd van het jaar moeten we maar denken. Een klein ritje moet toch mogelijk zijn, eerst koffie en dan omkleden en de fiets van stal halen. Laat ik maar even naar Zwaag gaan en kijken hoe het bij Leo en Riet gaat daar ben ik al een tijdje niet meer geweest. De kou valt mee en de wind is veel minder hard als afgelopen dagen.
In Zwaag is niemand aanwezig maar aan de overkant is wel leven, Kees en Lucy zijn er wel en daar wordt nog weer opnieuw koffie gezet voor de onverwachte visite. We zitten een tijdje te kletsen over van alles en nog wat tot de tijd rijp is om weer verder te gaan. Bij de fiets gekomen zie ik dat er nu wel bewoners op het eerste adres zijn dus nog even mijn hoofd om de hoek gestoken bij Leo en Riet waar ook alles goed gaat.

Eenmaal weer onderweg neem ik de afslag in de “Ouwe Dik” naar de Boekert en ga voor het eerst onder het nieuw aangelegde viaduct door om op de Zwaagdijk te komen waar nu enorme windmolens worden gebouwd.
Later via Wervershoof en Onderdijk naar Medemblik waar het zicht op het IJsselmeer niet direct aanleiding is om blij van te worden, het ziet goor , koud en somber.

In de Wieringermeer is men aal maanden druk met het onder de grond werken van heel veel stroomkabels en wonderlijk genoeg zie ik daar een paar kranen van de firma Out, zwager Arie Out heeft een groot bedrijf opgezet waar zijn zoon Co nu de scepter zwaait. Thuis gekomen staat de teller voor dit ritje op 51 km niet koud maar met een begin van zweten gaat de Quest weer naar binnen, de kleding in de was en ik onder de douche.

Geen opmerkingen: