09 september 2019

De vlag zou uit kunnen wat mij betreft.



Het was vandaag zo ver, ik ben weer rondje om geweest met de Quest, laat ik het meteen maar even uitleggen, ik heb 179,84 km gefietst maar wel 207,94 km afgelegd dus d.w.z. 28,10 km in speciaal vervoer over de Afsluitdijk. Vrijdagmiddag om 15.45 uur het weer programma gecontroleerd op de verwachting voor vandaag en dat was goed, toen Loket-Afsluitdijk gebeld en aangegeven dat ik maandagmorgen met de speciale Taxi overgezet wilde worden. Alle gegevens werden genoteerd en toen zei de man, “ Ik zal het doorgeven meneer, wacht even het moet 2 werkdagen van te voren aangevraagd worden dus ….. “ Ik heb een brief van RWS  dat ik 2 dagen van te voren moet aanvragen en het is nu vrijdagmiddag dus maandag is toch ruimschoots”  “Inderdaad ik geef het door meneer” en zo kreeg ik het mailadres plus telefoonnummer om met de vervoerder te regelen hoe het verder zou gaan.
Garage Den Das

De Quest veilig voor de overtocht


De Afsluitdijk gaat volledig op z'n kop

Maandagmorgen om 8 uur bij Garage Den Das in Den Oever keurig geregeld de Quest in de bus een bak koffie en om half 9 reden we richting Friesland, keurig geregeld door dit garage bedrijf. Bij het Waddencentrum aan de Friese kant van de dijk kwam ik weer op eigen wielen te staan en reed ik verder richting Oudemirdum koffie koek en gezellig kletsen.
Blij weer de Friese trots te zien

Dit is "handtam"

Een goed baasje
Bianca had een kuiken vanaf de eerste dagen bijna handmatig gevoerd en groot gebracht wat tot gevolg heeft dat het beestje nu liever bij haar komt  i.p.v. tussen zijn soort genoten te bivakkeren.
De molen vlak voor Lemmer

Richting Urk

Vuurtoren URK
Dan richting Lemmer en Urk, het is druk langs het water op dit voormalige eiland.
Johan van Dijk was net aan het schaften

De Ketelbrug blijft een mooi bouwwerk
Verder naar de Ketelbrug  waar ik  Johan weer ontmoet die mij handstand verwelkomt, helaas is die foto mislukt, even kletsen en dan weer door.
De zon achter de "mast" bij Lelystad

Achterband geplakt en weer verder vanaf Lelystad

Toen ik omhoog de brug opdraaide kwam ik voor de toren waar de zon precies achter stond, even een foto en toen ik de brug afdraaide naar de dijk richting Enkhuizen voelde ik dat er iets niet klopte met de banden bij controle bleek de achterband al wat lucht kwijt te zijn, in de zon en uit de wind het lek opsporen, bandplakken en weer monteren, ik had tijd zat. De rest van de rit ging via Sjaak en Lia op Andijk, even iets drinken en dan naar Middenmeer waar de kilometerstand er niet om loog zoals boven omschreven.



Geen opmerkingen: