03 september 2019

Een "grasmaaiers" rondje



Dinsdag, de eerste dinsdag van september en nog een mooie zonnige dag, nou ja die paar wolkjes nemen we op de koop toe, maar gemiddeld genomen was het een mooie dag.
Bij Bobeldijk staat een bord dat het straks een tijdje over is met een snelle doortocht, we zien t.z.t. wel wat het wordt.   Omdat we te maken hebben met 4 families, Tiny’s familie en die van haar overleden man en ik met mijn familie en die van mijn overleden vrouw, hebben we nogal eens een verjaardag te vieren. In de maand augustus 9 keer “prijs” waarvan ik er zelf ook één was en de maand september begint meteen ook alweer goed, vandaag heeft Tineke het jubileum. Ik was van plan om bij Tiny even het gras te maaien en dan op de heenreis meteen even bij Tineke aan te gaan om te feliciteren dus bij Hoorn een paar afwijkingen in de route en is stond daar voor de deur. Nou vind ik het nog steeds onveilig om de Quest zomaar op het trottoir achter te laten en dan nog vlak bij een school ook, dus even feliciteren en meteen door naar de “Zuidoost” .


Langs de Oostdijk wordt volop grond gestort en hiermee wordt de dijk verstevigd, de grond is afkomstig van het bouwterrein waar vroeger het zwembad van de Beemster was en dat nu bouwrijp wordt gemaakt . Het is voor mij onbegrijpelijk dat de laatste kilometer de weg is verboden voor fietsers terwijl auto’s er wel mogen rijden dat lijkt me moeilijker passeren met een trekker en wagen met klei gevuld als een fiets qua breedte. Ik wist dat er niemand aanwezig zou zijn, dus meteen aan de bak en na een half uurtje was alles weer redelijk.


Tijdens het maaien keek ik diverse keren naar de buxushaag, wat een armetierig gezicht alles is echt hartstikke dood, van mij mogen ze volop met een bestrijdingsmiddel spuiten om die buxusmot een definitief halt toe te roepen want dit is ook rampzalig.
Later bijna weer thuis zag ik dat er bij de windmolen van Vattenfall een “windschroef” was aangebracht mogelijk te veel wind om de bladen te plaatsen, ik zou het anders niet weten. Bij 102 km is de teller gestopt omdat hij toen binnen stond.

Geen opmerkingen: