05 september 2019

Even niet droog over.





Lang over nagedacht en toen gezwicht, wel of niet een stukje fietsen, het is het wel geworden en dan kan ik er gelijk aan toevoegen “God straft onmiddellijk”. Eerst een paar boodschappen doen en dan buienradar bekijken, niet één keer maar wel tien keer en elke keer was het anders en kwamen de buien toch weer op het scherm van de Ipad, niet erg maar ze kwamen wel en dat bracht me aan het twijfelen. Uiteindelijk zo rond een uur of 11 heb is toch maar besloten om een klein stukje te gaan, even een rondje via Medemblik naar Wervershoof en dan met een kleine omweg weer naar huis. Ik heb het geweten, eerst was het droog en bij Medemblik leek de eerste bui er aan te komen, niet erg maar wel zo dat de bril in de tas ging en ik het stukje zeemleer kon gebruiken om het windscherm geregeld te lappen zodat het zicht helder bleef. Na Medemblik was het weer droog en de zon liet zich zelfs zien. Een korte stop bij Aad en Ans en dan weer via Zwaagdijk naar Middenmeer, onderweg op Zwaagdijk stoppen en het regendek/schermkap tevoorschijn gehaald omdat het wat heviger werd met het hemelwater. Richting Hauwert en Oostwoud was de lucht zwart en gingen de sluizen open totdat ik bij de grasdrogerij van Wil Hartog was waar het weer droog werd en zo bleef het tot ik binnen stond in Middenmeer na 42 km.

Geen opmerkingen: