12 september 2019

Heerlijk ritje dicht bij huis



 Het was weer een feestritje door Noord-Holland, niet ver van huis geweest maar met zulk weer is het overal prachtig. Sinds Gerard en Marjon zijn verhuisd naar Alkmaar moet bezoek in die richting van te voren een beetje afgestemd worden. Vandaag was zo’n dag, ik ben er al een tijdje niet geweest dus het is hoog tijd, een appje naar Gerard werd na enige tijd beantwoord met, dat hij het enorm druk had op de meldkamer maar dat Marjon thuis was.

Dus op naar Alkmaar waar ik kort voor aankomst even een berichtje naar Marjon heb gestuurd en zodoende was bij aankomst de roldeur al “bijna” open. We hebben gezellig zitten kletsen onder het genot van een bakkie met koek. Toen ik weer verder ben gegaan liep Marjon mee naar beneden om me weer uit te laten uit de garage waar heel wat auto’s staan en het” gele gevaar” bijna niet opviel. In eerste instantie was ik van plan om tot Den Helder te gaan maar ik  ben eerder afgeslagen om het voor vandaag niet al te “gortig” te maken, het zal vanaf deze afslag evengoed wel in de buurt van de 85 km komen dacht ik, het bleek bij thuiskomst 93km te zijn geworden.

De rit gaat vanaf Alkmaar naar het “Geestmerambacht” een mooi natuurgebied en vervolgens naar Koedijk en verder naar Schoorldam en Schoorl




dan door de duinen naar Petten om net voor Callantsoog richting Middenmeer te nemen.

Er stond bij Schagen een bord dat de Waardbrug er uit lag en dat omrijden werd aangegeven, ik zal wel zien meestal kunnen fietsers er wel door en dat is mij ook gelukt door de werktent naar de polder waar aan de
Kolhornerweg Alex de Bruijckere voor de “Suiker Unie” inspectie uitvoerde bij de gerooide suikerbieten. Als alles weer op z’n plaats staat geeft de teller 93 km aan voor vandaag net mooi lijkt mij.

Geen opmerkingen: