16 september 2019

"Het regent bijna nooit" en dat klopt.



Hoe is het mogelijk, sombere berichten, regen bij het opstaan en toch een heerlijk rondje gefietst zonder één spat regen. Eerst wat klusjes in huis en me er bij neerleggen dat er vandaag van fietsen niets terecht komt, het regent, niet hard maar het is niet droog. Als ik dan uiteindelijk aan een bakkie zit en de weerstations langs “loop” dan kon het straks weleens droog worden en ook de motregen pagina toont dat het straks over is. Eerst nog wat eten en dan omkleden en gaan, het HEM-rondje is weer een keer aan de beurt dus via de vaste route naar Scharwoude  en dan de dijk richting Hoorn enz.
op het water zie ik nog een enkele enthousiaste zeiler op motorkracht varen, mogelijk de zeilen omhoog om ze te laten drogen want wind is er niet.




In Hoorn de Oosterpoort nog een keer vast gelegd en daarna echt de dijk op richting Enkhuizen waar bij de vogelkolonie in de bocht nog genoeg leven is.
In Enkhuizen langs de stadsmuur weer richting Medemblik waar ik voorzichtig langs de drukte, vanwege de jaarlijkse harddraverij van de vereniging “Prins Hendrik”, de laatste kilometers naar Middenmeer af maak waar ik 91 km op de teller zag staan.

Geen opmerkingen: