10 september 2019

Ondanks veel regen hield ik het droog



Wat heb ik gisteren gemazzeld, zon, weinig wind en geen spatje regen. Voor vandaag lijkt het heel anders als ik de lucht bekijk, uit welke hoek komt de eerste regen het lijkt mee te vallen blijkt achteraf. Een klein rondje moet kunnen en zo ging ik van huis richting Heerhugowaard, ik ben al een hele poos niet bij Kees en Marian van Hattem geweest.
Langs het Paadje viel me op dat er iets “wits” op een boom zat, een paar paddenstoelen die er vanonder beroerd uitzagen vond ik. In Heerhugowaard bij de familie van Hattem was het onder het genot van een bak koffie gezellig bijkletsen, Sebastiaan was er net vertrokken hoorde ik van Kees.


Toen ik weer op het punt stond te vertrekken kreeg ik van Kees het advies om een keer over de Middenweg te gaan, na een aantal jaren ellende is het nu een fietsstraat geworden waar auto’s “te gast” zijn, inderdaad het gaat gesmeerd en geeft een veilig gevoel. Op een bepaald moment ben ik afgeslagen om via het Park van Luna mijn weg te vervolgen, mooi, maar na een afslag kwam ik weer in de bebouwing, hopeloos verdwaald in deze omgeving, geef mij maar de polders en nooit door de nieuwbouw om prettig te fietsen.

Toen ik eindelijk weer op “beter” terrein kwam kon ik ook weer onbezorgd doorrijden via Obdam en Opmeer naar Middenmeer met ruim 63 km op de teller. En bovendien geen spatje regen gehad terwijl ik bijna constant door de plassen reed vanwege een flinke bui die was gepasseerd.


1 opmerking:

Sebastiaan zei

Ik was je inderdaad net voor! Jammer dat we elkaar niet even getroffen hebben. Volgende keer fiets je maar even door naar Driehuizen :-)

Groet, Sebastiaan