05 mei 2020

"Bevrijdingsritje"



Effen een “kort” ritje, dus ook een kort verhaaltje, ja wat is kort. Ik merk alle keren dat het gemakkelijker gaat als ik geen lange broek aan heb, alles beweegt gemakkelijker lijkt wel dus ik ga zoveel mogelijk “kort”. Het was nog wel wat aan de frisse kant vanmorgen maar de zon was erbij en de stemming was nog beter.
Ik heb Tiny beloofd om het gras bij haar rondom de woning bij te houden en vandaag moest het weer even worden gemaaid en zo ging ik vol goeie moed naar Zuidoostbeemster. Eerst kletsen onder het genot van een bakkie en daarna even de motormaaier van stal, een goed half uur en dan is het weer “gepiept” en is het weer een mooi vlak gazon waar helaas nogal wat mos in is opgedoken de laatste jaren, maar het ziet groen en dat toont altijd.


Vervolgens lunchen en daarna met een kleine omweg weer naar huis.
Ik had STRAVA ook aangezet en die heeft alles netjes tot in detail vastgelegd, een leuk speeltje zullen we maar zeggen.
En dat alles voor 92 km en thuis komen in een straat met allemaal gelijk “gestemden” m.b.t. 5 mei “Bevrijdingsdag” al 75 jaar geen oorlog meer, laat het zo blijven.

Geen opmerkingen: