28 mei 2020

Van het éne paard naar het andere ,.



Wat weer een dag, zon weinig wind en gelukkige mensen ontmoet en met gelukkige mensen bedoel ik vooral zwager Leo die voor de zoveelste keer er weer helemaal is, na operaties voor omleidingen, stens plaatsen, enz. enz. is het weer geslaagd en heeft hij weer ruimte om te leven. Daar ben ik vanmorgen eerst even geweest, er was meer familie maar we zaten buiten en er was ruimte genoeg. Riet zorgde weer voor koffie met koek en zo verliep mijn eerste stop. Toen ik weer verder ging liep Riet even mee naar de weg, “En waar is de reis nu heen” vroeg ze, “Ik denk dat ik maar even naar Marken fiets” en zo is het gekomen. Bij Oosthuizen niet de dijk op naar de Beemster maar de afslag nemen richting Edam.

Kort voor Edam zag ik dat een boerin probeerde een paard uit de sloot te krijgen wat niet lukte, ik heb nog gevraagd kan ik helpen maar dat was niet nodig zei ze, “De hulptroepen zijn onderweg” dus het zal wel goed gekomen zijn. Later na Edam naar Monnickendam waar de monnik nog steeds op dezelfde plaats zit.



Dan bij Marken even stoppen bij de “klompenboom” waar helaas nog steeds weinig of geen toeristen rondlopen, anders is het hier altijd druk. Vervolgens op naar “Het Paard van Marken”, ik heb echt zoiets, als je op Marken bent geweest is een bezoek aan “Het Paard” een eerste vereiste.
Weer terug in het dorp werd het nog moeilijk om weg te komen, een paar busjes langs de ene kant en een trekker met materiaal erachter blokkeerden de weg maar heel voorzichtig door de berm op de rand van een slootje wist ik te “ontsnappen” en kon naar het fietspad om richting huis te gaan.

Onderweg nog één keer gestopt om vast te stellen dat de “zeikers” nog steeds hun best doen, je zal zo’n stel in je tuin hebben. Al met al was het ritje van deze dag goed voor 131 km gezondheid, wat kan ik genieten van zulke momenten.

Geen opmerkingen: