18 mei 2020

De goedkoopste weg is geen oplossing.

65 km


Het was maar erg kort vandaag, de laatste rit was vorige week naar mijn zoon in Alkmaar en vandaag was ik daar weer, ik zal het een beetje toelichten. Ik had zelf een nieuwe Ipad aangeschaft en de oude, die dus niet meer werkte, het beeld bleef zwart en hij deed niets meer, lag verloren in een hoek, klaar om afgevoerd te worden. Maar door een opmerking van mijn zoon een aantal weken geleden kreeg ik het idee om alsnog een poging te doen om hem weer tot leven te wekken. Via de aansluiting op de PC lukte het niet ook niet na een aantal pogingen, toen de laptop er op los gelaten en laat hij nou na een aantal pogingen een herstel kadertje geven, daarop geklikt en tot diep in de nacht zitten “klooien” maar het resultaat was verwonderlijk, hij deed het weer. Maar ja wat moet ik nu met twee dezelfde apparaten, de oude is erg traag vergeleken met de nieuwe en daar wist Gerard wel een bestemming voor, zijn schoonouders in het oosten van het land zouden er blij mee zijn vooral voor de simpele vlotte contacten via een Ipad, dus die heb ik vanmorgen erheen gebracht en nu is hij bezig om alle gegevens te verplaatsen of te wissen zodat er weer wat meer mogelijk is voor de “nieuwe eigenaars”.
Een simpel bord lost niets op maar kost weinig

De "Gekko" Quest deed het weer geweldig

Geen groene vingers maar hij bloeit toch
Dus het was vandaag alleen op en neer naar Alkmaar zonder al te grote omleidingen. Wel zag ik voor de zoveelste keer het bordje naast het fietspad staan, de gemeente Hollandskroon is veel goedkoper uit met een stapel van dit soort borden dan het echte probleem op te lossen, er staan er wel meer in deze gemeente dus de goedkoopste weg is geen oplossing. Toen ik weer thuis was kon ik alleen maar vaststellen dat de “Gekko” Quest het weer goed heeft gedaan al was het maar 65 km.

2 opmerkingen:

rob, nieuwegein zei

Pe, die borden kunnen ze jaren laten staan. Bij mij in de buurt kom ik ze ook tegen. Soms zou ik er wel een bord onder willen hangen met daarop de tekst: Wanneer doen jullie er dan eens iets aan"

Ludwig D zei

in België plaatsen ze dit soort borden bij de vleet, ze hebben denk ik de weghersteldienst afgeschaft :D