25 mei 2021

Een bonus rit van bijna 100 km

 


De rit van vandaag is gewoon een bonus rit, ik was er vanuit gegaan dat er vandaag geen meter gefietst zou worden vanwege de slechte weerberichten maar er is niets zo veranderlijk als het weer blijkt nu wel weer. Gistermiddag kreeg ik een appje van mijn zoon dat hij dinsdag thuis was als ik eventueel trek had in een bakkie. Mijn reactie was toen “Als je er droog weer bij kan leveren dan kom ik” maar het was op een paar spatten na droog van start tot finish.


Langs de Alkmaarseweg stond nog een vrij groot perceel tulpen in bloei en dat zal één van de laatsten zijn, ook onderweg zag ik nog een aantal percelen en de meesten waren geel, een laat soort dus.

Bij Gerard was er koffie met en stond de fiets weer op z’n vaste plaats onder de flat in de garage. We hebben een hele poos gezellig zitten kletsen en bij vertrek moest ik nog even de afwerking bekijken van de “inloop kleedkamer”, keurig netjes afgewerkt.







Omdat de lucht er redelijk uitzag ben ik met een ruim ommetje weer huiswaarts gegaan waar ik na 98 km weer ben ‘binnen gelopen”, het was weer een genot, stil en geruisloos zelfs het schakelen gaat zonder klik geluid, echt een super fiets waar ik nog duizenden kilometers mee hoop rond te kunnen rijden. Hier en daar omleidingen en afgesloten fietspaden en soms stoppen vanwege bomenzagers.

Geen opmerkingen: