18 mei 2021

Hij piept en kraakt

 


En alweer viel het mee, geen buien en bijna geen wind, echt weer voor een kort ritje en dat was naar de “Zuidoost”. De banden nog even controleren en dan van start. Het “kraakje” of knarsend geluid kan ik maar niet wegkrijgen, zit het in de schakeling of in het achterwiel, ik weet het niet en kan er ook niet achter komen. Dus op naar het vaste adres en bij Tiny een bakkie doen. Onderweg steeds proberen om de versnelling beter af te stellen door de stelschroef aan het stuur dan weer vooruit en dan weer achteruit bij te draaien, het hielp allemaal geen donder. Bij Tiny de zaak nog weer een keer open gemaakt maar ik kwam niets tegen waarvan ik vast kon stellen dat het euvel gevonden was.





Onderweg zie je hier en daar nog wat in het land staan en lopen net als thuis toen ik de banden op spanning bracht een kever die ik bijna onder de voet liep. Later kwam ik er wel achter dat als ik niet trapte dan hoorde ik evengoed het gekraak, zou het dan toch het lager zijn van het achterwiel ? Voor mij was het de eindconclusie, het achterwiellager zal waarschijnlijk aan vervanging toe zijn dus als ik thuis kom meteen een belletje naar Dronten, de mannen daar zijn er beter in thuis. Het was in eerste instantie morgen al druk door nog een paar bezoekers, dus zou het donderdag worden. Even later een belletje van Theo dat één van de bellers juist liever op donderdag zou komen en zodoende kon ik op zijn plaats op woensdag. En nu maar hopen dat het probleem snel gevonden is en zal worden opgelost. Het was vandaag ondanks de kraakjes toch nog weer 82 km.

1 opmerking:

Marco Loogman zei

Ik had iets soortgelijks met mijn Quest, dat bleek het freewheel te zijn. Na verloop van tijd komt er toch vuil in.