03 mei 2021

Zoeken in Purmerend leverde niets op.

 


En zo begin je weer aan een nieuwe week, toen ik beneden kwam was  het een beetje miezerig, net te kort om het regen te noemen maar droog was het ook niet. Eerst maar even wat planten in bakken plaatsen en wat in potten op de vensterbank, de oogst van een bezoek aan een tuincentrum de afgelopen dagen. Als alles naar mijn smaak is geplant en geplaatst is het de hoogste tijd voor koffie en daarna omkleden om een stukje ontspanning te zoeken. Laat ik maar op een heen en weertje naar Tiny gaan, dat leek me de beste route voor vandaag, morgen zien we wel weer, de kans is dan wat kleiner om te fietsen gezien de weersvoorspellingen.


De eerste foto is van de Cultuurweg die weer open is voor fietsers, nu is er nog zon en straks misschien helemaal niet meer dus meteen op de “prent” vastleggen.

Tussen Wognum en Berkhout zie ik nog weer eens iets anders, alpaca’s, je weet wel van die speelgoed beesten die “dom” kijken.

Op de Oostdijk is de afsluiting nu kenbaar gemaakt om het wegdek op te knappen dus links af de brug over en door Hobrede richting Purmerend .

Later kom ik dus weer op de Oostdijk en net voor ik naar beneden zou gaan voor mijn bestemming komt er nog een “lotgenoot” aan in een wit/oranje bolide. Bij Tiny is de verrassing groot, ze had me niet verwacht maar koffie met koek was snel geregeld en later de lunch was ook prima. Tiny gaat straks tennissen met haar vaste tennismaatje. Onder het eten bedacht ik dat ik straks wel even kon gaan zoeken naar het adres van een vroegere dorpsgenoot die al een paar keer had aangegeven dat ik best wel eens langs kon komen voor een bakkie.

Ik heb lang gezocht en wilde niet opgeven maar na een paar keer vragen zat ik in de buurt en kwam maar niet op het juiste adres, tenslotte een bruggetje over en ik was er. Helaas Mart was niet thuis dus ze zal t.z.t. wel reageren als ze de foto ziet. Dan meteen richting Middenmeer via de snelle route en via Edam enz. enz. altijd met omwegen.




Onderweg zie ik een paar meerkoeten druk bezig met een nest en ook de tulpenvelden ontbreken niet en dat alles op een rondje van 107 km.

Geen opmerkingen: