19 mei 2021

En hij is weer als nieuw na deskundig onderhoud

 


Ik zou vandaag eigenlijk twee “verslagen” op mijn blog moeten plaatsen, het eerste betreft de onderhoudsbeurt in de “Velomobielhemel” in Dronten. Gisteren schreef ik over “Het piept en het kraakt” en vandaag is dat opgelost.


Meteen toen ik thuis was gebeld met de deskundigen in Dronten en vanmorgen voor 8 uur was ik ter plaatse en begon Theo meteen aan de klus die ikzelf niet had kunnen oplossen dat heb ik wel bekeken.




Aan mijn verhaal over het probleem concludeerde Theo dat het vermoedelijk de lagers van het achterwiel zouden zijn en inderdaad de achterbrug eruit en op deskundige manier de oude lagers eruit tikken en de nieuwe erin plaatsen, vakwerk zonder meer en dan vind ikzelf dat ik twee linkerhanden heb. Met een uur was één en ander geregeld en kon ik met wat aanvulling, met betrekking tot binnen en buitenbanden, weer richting Noord-Holland.




En dan als ik weer in Middenmeer ben toch maar een proefrondje maken, het is nog steeds droog hoewel de lucht er onheilspellend uit ziet. De buienradar geeft de doorslag, gaan en niet treuzelen het meeste valt er naast als het begint te regenen. Omdat het rondje vandaag klein zal worden ga ik even bij zwager Tom langs in Obdam, hij zal a.s. zaterdag 70 jaar worden en dan komen de kinderen en kleinkinderen dus ik ga vandaag even langs.



Mijn rondje daarna richting Middenmeer gaat ook weer met een kleine omweg en toen moest ik nog schuilen onder het viaduct in Benningbroek wat naast het fietspad ligt, het laatste stuk gaat door de plassen en later over een droog wegdek, ’t is maar net waar die buien hun water “loslaten”. Als ik thuis ben was het net 53 km maar ik heb genoten van zo’n stille fiets, alles is weer als nieuw, bedankt Theo.

Geen opmerkingen: