05 mei 2021

Regen en hagel onderweg


 

Na een dag “vasten” had ik vanmorgen weer alle zin om te gaan al is het alleen maar even op en neer naar Alkmaar. Ik kreeg van zoon Gerard een appje of ik één dezer dagen nog langs kwam hij was er wel niet vandaag maar schoondochter Marjon zou er wel zijn dus op naar Alkmaar.


 In de richting waar ik de wolkenlucht had getaxeerd leek alles wel goed te komen, helaas ik had verder moeten kijken, na een paar honderd meter ging ik de hoek om en besloot meteen dat naar huis rijden de veiligste weg was, ik was nog maar net binnen toen de hemelsluis open ging. Al was het maar kort, binnenshuis voelde het nu toch wel prettiger.


Buienradar gecontroleerd en het zou met een klein uurtje wel droog blijven dus later weer op pad en langs de Alkmaarseweg moest ik stoppen en de kap erop plaatsen om een hagelbui op te vangen, zal ik verder gaan of teruggaan.


Nee,
 ik ben nu onderweg dus nooit opgeven en doorgaan en zo kwam ik toch nog in Alkmaar, onderweg ging het leven gewoon door het land bemesten en het begin van de aanleg van een rotonde waardoor het fietspad tijdelijk werd geblokkeerd. Bij Marjon even op de claxon gedrukt om me aan te melden en even later gaat de roldeur open van de garage. Naar boven en gezellig zitten kletsen met koffie en koek en later een broodje om gesterkt weer op pad te kunnen.

Op de rit naar huis neem ik meestal een “omweg” en deze keer even door Heerhugowaard bij Kees van Hattem langs die nu wel thuis was.


Als ik mijn pad weer vervolg ga ik richting de ringdijk van “De Waard” en via de Obdammerdijk waar mijn volgende “schuiladres” is want het begon weer erg hard te regenen net toen ik bij Tom en Gerda aankwam die niet thuis waren.






Als het droog is ga ik weer verder om in Middenmeer te komen na 68 km met regen en hagelbuien, maar nog wel een paar leuke foto's van wat ik nog weer zag op het laatste stukje.

Geen opmerkingen: