10 mei 2021

Van motregen naar prachtig weer en heel veel tulpen

 


De dag begon veel belovend, het was droog, zouden de voorspellers het toch mis hebben ? Door de eerste indruk was ik al vroeg enthousiast om een lekker rondje te maken en inderdaad tegen 10 uur was ik startklaar, vol goede moed op pad.





Helaas op nog geen 5 km van huis werd het donkerder en 10 minuten later volop regen, wel motregen dus de hoeveelheid viel wel mee en na een kwartiertje was het weer over en kon ik weer zonder kap verder.

Nou had ik gehoord dat er een zwager van me, uit het oosten van het land, vandaag 80 jaar was geworden en dat dat in Schoorl gevierd zou worden en toen bedacht ik, als ik hem nou feliciteer via een appje en hij zou toevallig zeggen, kom maar om een borrel, dan zou ik in de buurt zijn, jammer genoeg is er tot op dit moment, minstens 5 uur later nog niet gereageerd.




Een ander ervaring had ik nog wel onderweg, hij trok naar rechts dus lek, stoppen en wisselen en later in de duinen het lek opgezocht, wat niet moeilijk was er was een witte “paal” geplaatst en de band geplakt heerlijk op een bankje in de zon.












Verder was het overal mooi met nog heel veel bloeiende tulpenvelden in de hele kop van Noord-Holland.


Ik zag vandaag heel veel  en daarbij vielen de honderden auto’s op die via Den Helder op weg waren naar Texel.

Maar het fietsen ging overal super goed en zo kwam ik weer op tijd thuis, niet te veel schrijven omdat er zat foto’s zijn die een duidelijk beeld geven van de rit van vandaag die na 106 km ten einde is gekomen.

Geen opmerkingen: