08 juli 2021

Afzakkertje van de "fietsweek"

 


De maand juli is ondertussen ook alweer voor een kwart verstreken en de zomer sukkelt zo langzaam voorbij, hoewel een dag zoals vandaag is echt zomer te noemen, volop zon weinig wind en veel blije mensen onderweg. Het verbaast me keer op keer dat er mensen naar me zwaaien of op de claxon drukken als ze mij passeren, soms zie ik een bekende maar vaak heb ik geen idee wie er zo enthousiast was.


Omdat ik niet met de auto langs de aardbeien verkoper kan ben ik vandaag nog maar even met de fiets die kant opgegaan. Ik moest wel wat hindernissen overwinnen en de moeilijkste was de verkeersregelaar die nogal kort van begrip leek. Alleen de weg oversteken als ik aardbeien heb en dan via de Grootweg verder leek hij wel niet te begrijpen, het is allemaal goed gekomen en hij lag me verder geen strobreed in de weg.


Iets verder zaten een paar zwanen en het leek wel alsof ze poseerden voor de foto.

Bij Tiny wordt de tuin elke dag mooier en als je dan zo’n hortensiastruik ziet, dat zegt alles.



Na de koffie en de lunch ben ik weer richting huis gegaan met een kleine omweg via Oost en West-Graftdijk richting Alkmaar en Obdam waar geen familie aanwezig was en ook nog even langs kippen Dam voor wat lekkers van de poelier.

Bij controle van de dagteller is er weer 100 km bijgeteld met dit ritje en heb ik met deze fiets ondertussen alweer 21.206 km “weg getrapt” en met plezier.

Geen opmerkingen: