21 juli 2021

Een rondje 'Kris Kras"

 


Nog even een kort ritje voor we de verjaardagen cyclus ingaan waardoor er de komende tijd minder gefietst zal worden.


Het weer is zoals we ons dat al maanden terug wensten, echt geen wind zelfs “De Ambtenaar” in de Wieringermeer stond helemaal stil en de zon kwam er geregeld even bij om de temperatuur wat vast te houden. Ik ga vandaag een poging doen om bij zus Margriet langs te gaan de laatste paar keer was ze er niet dus we zullen zien. Als ik in Wervershoof ben zie ik dat ze deze keer aanwezig is dus de standaard bezigheden van koffie met koek en kletsen.

Als ik weer vertrek ga ik als eerste richting Zwaagdijk en zo met een omweg naar Hoorn, langs de dijk wordt hier ook het talud gemaaid wat met zo’n “schuifarm” aan de maaibalk heel vlot gaat en meteen opzuigen, keurig netjes. Na Scharwoude ga ik linksaf de “Oude Hoornseweg” op en werd daar gepasseerd door een nog jonge wielrenner die geregeld omkeek of hij mij wel voor kon blijven en dat had hij nou niet moeten doen. Zoiets vraagt om te “rissen”. Wie dat woord ooit uitgevonden heeft, ik weet het niet maar ik ben er erg gevoelig voor, ”Racefiets Inhaal Syndroom” RIS. Hij reed zo rond de 38 tot 40 km p/u denk ik, en dat was jacht voor “Fikkie” een klein schepje er bovenop en dan met een extraatje er overheen, meteen uit het zadel en proberen weer bij te komen, helaas hij moest opgeven want de jongeman verdween als sneeuw voor de zon en was in no time niet meer te bekennen.

De volgende kwam al snel in beeld dus ook die werd slachtoffer van dat z.g. “rissen”.



Later door Schermerhorn langs de Oostmijzerdijk naar Avenhorn enz. met de gedachte ik ga alvast langs de aardbeien verkoop om te zien of ik er al met de auto op af kan gaan morgen.






Helaas nog steeds borden dat het niet kan of mag dus meteen maar een paar doosjes meenemen en zowaar scannen voor betaling met een Qr-code ook al omdat ik geen gepast geld bij me had, ook hier gaat men met de tijd mee. Via de “Rijndijk op huis aan in Middenmeer waar 103 km was volgemaakt, gewoon een pret-rit.

Geen opmerkingen: