15 juli 2021

Een heen en weertje

 


Het wordt steeds onbegrijpelijker in ons kleine landje met zo veel verschillen in de weerssituatie, vanmorgen zag ik op de TV de enorme ravage en ellende die ze in vooral het zuiden over zich heen krijgen en hier viel wederom geen spat, het is hier gewoon droog en daar is de ellende nog niet te overzien. Er stond wel wat extra wind maar niet ernstig genoeg om thuis te blijven en dan ben ik er snel klaar voor, omkleden en na een bak koffie van start.



Als ik het dorp nog niet echt uit ben realiseer ik me weer dat het met die hoge bermen echt link is dus blijf goed opletten want achter elke bocht kan een verrassing op me wachten.   Even langs het vaste punt met aardbeien en dan door naar Tiny even een paar bakjes afleveren en meteen koffie met koek voorgeschoteld krijgen en later lunchen met aardbeien op brood.

Het bollenrooien is in volle gang met machines die je jaren geleden niet voor mogelijk zou hebben gehouden, wat een gevaartes zijn dat tegenwoordig.


Bij Tiny nog even langs de bessen die aardig beginnen te rijpen en gelukkig zijn de netten er al geruime tijd overheen gelegd om de vogels buiten te houden wat tot nu toe aardig is gelukt.

Op de terugweg ga ik via Middenbeemster en dan richting Avenhorn om even bij Tom en Gerda langs te gaan, het werd inderdaad langs gaan want ze waren er niet, volgende keer beter.

Op een bepaald moment zag ik twee hazen die het druk met elkaar hadden, stoppen en een foto proberen te maken, maar zodra ze mij hadden gezien verdwenen ze tussen het gras, de éne was spoorloos en de ander liet ook niet te veel van zichzelf zien.

Langs de Langereis zag ik nog een prachtige bloeiende gele “Brugmansia” staan, ik weet dat de witte versie ’s avonds enorm lekker geurt . Als ik alles weer veilig heb opgeborgen heeft de teller vandaag net zolang geteld als gisteren weer  92 km voor deze rit.

Geen opmerkingen: