20 juli 2021

Rondje Marken

 

132 km

Heerlijk zeilweer

Waar gaan we vandaag naar toe was de eerste gedachte die bij me op kwam toen ik zo ver was dat de fiets weer voor het daglicht mocht verschijnen.

Nog vers en zwaar fietsen

Nog steeds in onderhoud

Laat ik weer eens een keer richting Marken gaan en dan zie ik wel hoe ik weer terug zal gaan. Het gaat allemaal vrij gemakkelijk en de eerste keer dat ik stop is bij “Het Paard” op Marken. Het laatste stukje van een paar kilometer ging niet helemaal vanzelf er was wegonderhoud gepleegd, een laag teer en meteen daar overheen een flinke laag split wat zwaar reed en de snelheid behoorlijk liet zakken. Het is erg rustig geweest op de heenrit en na een broodje naar binnen te hebben gewerkt ga ik linksom over het fiets/wandelpad weer retour.
Wat ieder bezoeker wil zien

Over de brug het dorp in

De Beatrixbrug nog even op de foto en ook de klompenmaker op de hoek bij de brug en dan op naar de dijk om weer op het “vaste” land te komen wat overigens niet zo vlot ging als ik had gehoopt. Ik heb het al vaak genoeg meegemaakt dat er een paard of paarden op het fietspad liepen wat voor mij altijd betekent, tijdig op de claxon drukken zodat de ruiter of amazone tijdig kan reageren door even uit te wijken naar een zijweg of i.d.
Hier zat ze nog rustig

....... maar dat was snel over, 
ze had alle moeite om hem in 
bedwang te houden.

Dat ging nu ook zo maar als je boven op een dijk fietst tussen Marken en Monnickendam en je kunt nergens naar beneden om elkaar te ontlopen dan is het wel frustrerend, dat stomme beest had totaal geen rust, eerst steigeren zodat het arme meisje bijna voor de vlakte ging en daarna meer om, als voor zich kijken en dat een paar kilometer lang, het schoot niet op.
Het brugdek gaat omhoog

Eindelijk ben ik bij Monnickendam en neem de kortste weg naar het snellere fietspad waar helaas de brug verticaal uit het wegdek omhoog werd getakeld om een paar bootjes door te laten. Verder tot aan huis toe geen obstakels meer en was het bij afsluiting toch nog weer 132 km.

Geen opmerkingen: