03 april 2008

En toen was de brug weg




Nog even een rondje maken voor het weekend, het is droog en verder is er weinig positiefs te vermelden over het weer, het is en blijft nog een, te koud voorjaar. Hoewel de natuur toch steeds zichtbaarder het voorjaar aangeeft wil de temperatuur nog niet echt meewerken. Toch de fiets maar weer uit z’n stalling gereden en lekker uitwaaien, geen enkele vaste route in mijn hoofd gewoon rijden en ik zie wel waar ik uit kom. Ik ben ongeveer via de volgende route gegaan, vanaf Middenmeer, Nw.Niedorp, Oude Niedorp, Heerhugowaard, Obdam, Spanbroek, Wognum, Nibbixwoud, Midwoud, en dan richting Onderdijk daar zag ik nog een paar voor mij vreemde ganzen bij controle bleken het een paar Nijlganzen te zijn geweest, vervolgens naar Medemblik en toen weer de polder in, nog zo’n 10 km en ik ben weer thuis ………… dacht ik. Een stukje Medemblikkkerweg, en toen dacht ik bij me zelf, kom laat ik een stukje Zuiderkwelweg nemen en dan sla ik af bij de brug en neem het Wagendwarspad om weer op de Medemblikkerweg uit te komen. En daar ging het nou net fout, aan het begin wel een bord dat ik niet via deze weg in Kreileroord kon komen maar niet dat de brug naar links er uit lag, er gewoon niet meer was. Dus omrijden en in een polder is dat altijd langer als in de stad waar je een volgende straat kan nemen bij een afsluiting, Weer terug naar de dijk en toen maar weer vanaf Medemblik via de bekende route naar huis, toch een leuk afsluitritje voor deze week van precies 70 km.

Geen opmerkingen: