28 april 2008

Quest, bloeiende bomen en jonge ganzen.




Het was een geweldig weekend dat zal iedereen kunnen beamen, zon en een temperatuur die onverwacht hoog was, vooral omdat we tot nu toe nog weinig warmte hadden gehad. In de weekenden komt er bij mij meestal niets van fietsen met de Quest omdat er dan belangrijker zaken zijn om me voor in te zetten. Vandaag kon het weer, een klein toertje van 60 a 70 km meen ik, maar wel lekker rustig aan. Als ik dat bij anderen vertel, “Lekker rustig aan” dan krijg ik haast zeker commentaar, ik rijd nooit rustig, maar vandaag toevallig wel …….. denk ik. Vanmorgen toen ik wakker werd regende het nog en was het idee om richting Friesland te gaan meteen verdwenen. Later heb ik toch het andere “pak” maar aangetrokken en ben van start gegaan. Op de Alkmaarseweg kwam ik Arnold Schalkwijk tegen, die interesse heeft in een GPS, liefst Garmin met alles erop en eraan, we hebben even staan kletsen en de nodige informatie uitgewisseld daarna heb ik de weg weer vervolgd en heb hier en daar een foto gemaakt van bloeiende bomen, nu kan het nog, met een week wordt dit soort weer vervloekt om de vracht bloemetjes die als een tapijt onder de boom en de omgeving komen te liggen. Ook kwam ik weer diverse koppels ganzen tegen, ik verwonder mij er over dat er zoveel jongen bij die koppels lopen, nooit zag je ze ergens zitten te broeden maar het aantal zal de komende jaren weer behoorlijk toenemen als ik die grote aantallen jonge ganzen zo hier en daar zie lopen en zwemmen. Na dit rustige ritje zonder verkeersproblemen en geen opvallende zaken onderweg staat de teller op 26.946 km dus als het allemaal goed gaat komt hij morgen weer over de volgende “magische” grens.

Geen opmerkingen: