01 april 2008

Service bij Velomobiel is top


Weer thuis van een ritje naar Dronten voor onderhoud van de Quest, gisteren was de achter derailleurkabel stuk gegaan en zoals ik al in het vorige verslag heb aangegeven leek het mij verstandig om maar heen en weer te fietsen voor dit kleine probleempje. Vanmorgen om 7 uur vertrokken en al snel tegen de opkomende zon in turen waardoor ik af en toe echt niets zag. Door de pet zo diep mogelijk over de ogen te trekken viel het gelukkig allemaal wel wat mee. Richting Wervershoof en Andijk ging alles vloeiend maar vanaf het laatst genoemde dorp begonnen zich steeds meer schoolgaande kinderen op de fietspaden te vertonen en dan wordt het extra opletten, over het algemeen gaat het wel goed maar hoe dichter ik richting Grootebroek en Bovenkarspel kwam werd het “volk” al wispelturiger en koos ik er voor om via een andere weg te gaan maar toen ik via die route bij Enkhuizen kwam, begon de “ellende” opnieuw, dus nog maar eens uitwijken en zodoende met elkaar een kilometer of 4 omrijden om bij de dijk te komen. Kees van Hattem had me al gebeld met de mededeling dat het moeilijk passeren zou zijn bij de brug aan het begin want daar stonden ze te klussen, inderdaad minder dan stapvoets ben ik daar gepasseerd en kon mijn weg verder redelijk vlot vervolgen. De route langs Lelystad is mij ondertussen redelijk bekend en ik kon overal lekker doorrijden, hoewel, je past je snelheid wel aan als je op onbekend terrein verblijft en vooral omdat ik geregeld tot de ontdekking kwam dat ik de versnellingen echt miste. Op de grote plaat doe je niet zo wild dan heb je alleen de mogelijkheid om terug te schakelen naar 42 x 11 en dan weer naar 57 x 11 dus kalmpjes aan. Eerst de fietsbordjes Emmeloord volgen tot je op een bepaald moment aan je rechterhand de Wisentweg tegenkomt, daar rechtsaf en je komt rechtstreeks in Dronten uit waar je linksaf het fietspad volgt richting De Vliet. Toen ik uitstapte kwam Ymte ook net om de hoek en opende de deur zodat ik meteen binnen stond. Eerst omkleden en alles wat nat was vervangen, in de droge uitrusting voelde ik me weer prima. Het zonnetje was ondertussen helemaal verdwenen maar het was nog steeds droog. Na de koffiepauze nam Theo de fiets meteen onderhanden en binnen de kortste keren was het weer in orde met een nieuwe kabel, tijdens het afstellen gedurende een proefritje constateerde hij dat er iets was met de linker rem, hij “tikkerde” iets volgens Theo, door een kogelkop te vervangen was dit euvel ook weer verholpen en kon ik weer vlot vertrekken naar Noord-Holland. Alles met elkaar een geweldige service van de mannen van http://www.velomobiel.nl/ echt klaar terwijl u wacht. Op de laatste 5 km kreeg ik de eerste regen maar dan ben je zo thuis en is er eigenlijk niets aan de hand m.b.t. het voorspelde slechte weer. Om 10 minuten over 1 was ik, na 167.95 op de fietscomputer/kilometerteller en 166,99 km op de GPS weer thuis met een totaalscore van 25.792 km.

Geen opmerkingen: