09 april 2008

Kilometer-vreter op de rug gezien











Zon en zee, twee componenten om iets moois bij te bedenken, voor mij is dat een ritje met de Quest en dan het liefst over de Afsluitdijk naar Friesland, even bij de kleinkinderen kijken. Eerst was ik van plan gewoon een rondje Noord-Holland te doen maar na een telefoontje naar mijn vriendin met de felicitaties voor de ruim 58 % score met haar bridgemaatje ben ik toch weer op het idee gekomen om maar naar Friesland te gaan, te meer omdat zij ook al reageerde zo van “Ik dacht, je bent wel naar Friesland”. Dus om 5 over 10 de deur achter mij vast gemaakt en richting Oudemirdum. Iets voorbij Wieringerwerf passeerde ik de man die al jaren de topscorer is voor wat betreft de meeste kilometers in 8 maanden Lucien Schipper, hij fietst niet hard maar gaat wel door, alle dagen de Afsluitdijk over om maar aan zijn maximale afstand te komen. In de tijd dat ik nog in het provinciaal bestuur van de NRTU, nu NFTU, heb gezeten was Lucien al de man die meer als 40.000 km per seizoen wist vol te maken. Nadat ik de sluizen was gepasseerd zat de wind schuin achter en dat gaf wel wat extra, aan het einde van de dijk stond het gem. op 39,8 km wat later bij aankomst in Oudemirdum was terug gelopen naar 39,1 km. Toen ik in Oudemirdum rechtsaf ging de “bult” op, zag ik mijn dochter lopen met de kinderen. Heerlijk om die blije snoeten te zien Thimo met wijze raad van “Doe je wel voorzichtig Opa” en Fleur lachend om de wijsheden van haar broer. De tafel was al gedekt en ik kon zo bijschuiven, tijdens het naar binnen werken van enkele boterhammen hebben we wat bij gekletst over van alles en nog wat. Om kwart over 1 moest ze weg, rijden, met de jongste en nog een stel kinderen uit het dorp naar zwemles in Stavoren. Ik ben toen weer richting Middenmeer gegaan en was om ruim kwart over 3 weer binnen met een nog redelijk wolkenloze lucht en dus een heerlijk zonnetje. De totaalscore is op dit moment 26.197 km.

Geen opmerkingen: