23 april 2008

Let op want automobilisten doen het vaak niet.




Woensdagmorgen, weer zonnig en lekker fietsweer. Eerst even een paar boodschappen doen en daarna de fiets van “stal” gehaald. Even een klein rondje West-Friesland, het werd echt klein want na goed 70 km stond ik weer thuis. Richting Medemblik en verder naar Wervershoof even langs mijn jongste broer en zijn vrouw, mijn oudste broer is niet thuis, voor kenners die weten dat ik twee broers heb betekent dit dus dat ik de ”middelste” ben. Daar even zitten kletsen over zijn fietservaringen met de racefiets en zijn fietsmaats. Dirk moet nog zo’n 60 keer rondje IJselmeer doen van 200 km, voor zijn 65e om de 500 te halen en de andere Dirk fiets nog altijd als een bezetene zonder serieus op medeweggebruikers te letten. Ik ben blij dat ik in een Quest rij dan is het nooit meer nodig om me helemaal leeg te rijden om de rest bij te kunnen houden. Na Wervershoof even over de dijk langs het IJselmeer tot aan Enkhuizen daar afslaan naar Bovenkarspel om bij mijn jongste schoonzus langs te gaan maar die is niet thuis. Via wat ongelukkige afslagen kom ik in een woonwijk terecht en zoek even naar de juiste weg met als gevolg dat ik later via allerlei omwegen in Hoogkarspel terecht kom. Dit leek me meteen een goede gelegenheid om een keer bij neef Sander langs te gaan maar ook hier is niemand aanwezig. Via wat wegen door de polder kom ik weer uit op de z.g. Tolweg, en daar was het bijna einde fiets en berijder, het fietspad heeft voorrang langs de Tolweg en ook bij de afslag naar het industrieterrein maar daar kwam een onverlaat met een noodgang de hoek om, ook nog van links voor mij en als ik niet volop in de remmen was gegaan dan was er zeker een heel stuk van de Quest afgereden en mogelijk ook een stukje bestuurder. Hier bleek echt weer, wees bij elke afslag bedacht op verkeer en neem niet zo maar voorrang al heb je het eigenlijk wel volgens de wet enz. Weer verder richting Medemblik en dan naar Middenmeer, in Medemblik ben ik nog even gestopt om een plaatje te maken van de haveningang bij het IJselmeer met de oude geveltjes aan de overkant.

Geen opmerkingen: