22 april 2008

Wieringermeerse bollenvelden


Vanmorgen van start gegaan voor een rondje van een kleine 100 km, mooi weer weinig wind en dan moet je gewoon gaan. Ik zou rond half 12 – 12 uur present zijn voor een afspraak van vanmiddag en besloot om eerst dan maar een rondje te maken zodat ik wat meer kilometers kon maken dan de standaard 40 km enkele reis. Via Heerhugowaard, door het “Land van Luna” langs de “Waerdse Tempel” en dan langs Alkmaar het kanaal volgen. Al fietsend en een beetje in gedachten verzonken bedacht ik dat ik ooit hier een lepelaar had gefotografeerd maar dat het beest opvloog zodat er eigenlijk weinig herkenbaars over was gebleven. En zie, enkele honderden meters verder stond er weer een lepelaar, misschien dezelfde wel, wie zal het zeggen. Ik ben gestopt en heb zo ver ingezoomd als mogelijk was en afgedrukt, het beest is te herkennen maar dan is ook helemaal over en uit. Verder naar Zuidoostbeemster waar ik naar toe onderweg was, daar onder de douche en omkleden voor een bezoek aan de benzinepomp in Purmerend, het ging nou niet speciaal om die pomp maar om de man die daar al 40 jaar zijn best doet om tevreden klanten te houden en dat is hem prima gelukt gezien de vele bloemstukken en cadeaus die er waren bezorgd. Na dit bezoek weer terug naar Zuidoostbeemster en vanaf dat punt weer richting Middenmeer. Onderweg toch nog even gestopt om een paar foto’s te maken van de bloeiende bollenvelden van Marc Kerckhoffs zo langs de Flevoweg en de A7 op 3 km van Middenmeer.

Geen opmerkingen: