16 april 2008

Noord-Holland op z'n mooist








Het is en blijft een mooi gebied, de kop van Noord-Holland. Vanuit Middenmeer over rustige rechte polderwegen richting Slootdorp en daar via Den Oeverseweg naar het Robbenoordbos, door het bos naar de haven van Den Oever en verder langs het noordelijkste deel van het eiland naar Den Helder via de Balgweg en door Den Helder, ik zou bijna zeggen langs Den Helder want je gaat helemaal langs de buitenkant en met 1 stoplicht ben je weer buiten alle drukte en zo kom je bij de vertrekplaats van de boot naar Texel daar ga ik naar de Zeepromenade en volg die tot voorbij de vuurtoren bij Huisduinen dan linksaf omhoog en verder alles over een golvend fietspad door de duinen tot in Callantsoog. Op dat moment bedacht ik dat ik thuis nog een klusje had en ben vanaf dat punt richting Middenmeer gegaan, na goed 90 km was ik weer binnen. Onderweg dacht ik nog even aan dat landbouwwerktuig/voertuig van gisteren, dit reed vandaag voor me op het fietspad, is dit dan een huishoudwerktuig/fietser met de trap dwars achterop. Het enige wat me wat tegenviel was de temperatuur, als de zon erbij was voelde het prettig aan maar als hij weg was voelde je een koude scherpe wind waarbij je bijna een verkrampt gevoel in je gezicht kreeg. En ik blijf een zwak houden voor bloeiende bollenvelden, dit kwam ik tegen iets voor Schagerbrug vanaf Callantsoog.

Geen opmerkingen: