10 november 2008

Binnen voor en door de regen.


Het regent weer, het vaak voorkomende herfst verschijnsel, maar toch kon ik nog droog rond rijden vanmorgen, al werd het maar een ritje van iets meer dan 50 km. Juist omdat de berichten niet zo rooskleurig waren vanmorgen leek het me verstandig om voor de middag maar even de benen te strekken en dat is prima gelukt. Weinig bijzonders gezien onderweg maar daar was het ritje eigenlijk ook te kort voor. Afgelopen zaterdag wel een stuk gewandeld over het strand en door de duinen bij Hargen. Waar ligt Hargen zullen verschillende lezers zich afvragen, het begint aan het zuideinde van de Hondsbosschezeewering waar het strand weer begint. Eerst een stuk over het strand en daarna naar “binnen” door de duinen over prachtige wandelpaden. Tijdens deze tocht kwamen we ook nog wat signalen van de natuur tegen in dit jaargetijde. De meest in het oog springend is en blijft altijd de paddenstoel “rood vol met witte stippen” en die kwamen wij dus ook tegen. Op de blog van Maikel Zonneveld las ik dat zijn Quest 217, jarig was op 4 november en 9200 km op de teller had staan. http://maikelzonneveld.blogspot.com/ . Ik moet nog een paar weken wachten om ook een jubileum aan te geven, dan is mijn Quest 136, drie jaar in gebruik als geweldig vervoersmiddel, de teller staat nu op 35.114 km, wat zal de totaalstand zijn op de 26e van deze maand ? Ik zal het t.z.t. vermelden dan is gelijk vast te stellen wat het gemiddelde is geweest over de afgelopen 36 maanden.

Geen opmerkingen: