18 november 2008

Somber "weertje"



Het is een sombere dag, vooral vanmorgen, lichte regen en zwaar bewolkt. Ik heb de auto maar eens gewassen aan de buitenkant want met alle werkzaamheden in de polder, zowel bietenoogsten als kassenbouw, het is bij plaatsen erg glibberig, is zoiets af en toe ook een keer hard nodig. Het is me al vaker opgevallen dat de kassenbouw onder de vlag van Agriport wel meer aan bermen enz. mag stuk rijden en wegen onberijdbaar maken dan welke agrariër dan ook, het zal wel bij de goodwill van de onderneming horen. Na de middag was ik van plan om toch maar een rondje te gaan maken maar het begon alweer licht te regenen dus uitstellen tot het misschien droog gaat worden. Toen ik een goed half uur later weer een keer naar buiten keek zag ik zelfs de zon bijna door de wolken heen komen, omkleden en gaan. Deze keer eerst alles in de richting van Noordzeekust via via, kwam ik in Sint Maarten, Sint Maartensbrug, Sint Maartensvlotbrug en dan kon ik nog verder door naar Sint Maartenszee maar bij het vorige plaatsje, Sint Maartensvlotbrug ben ik rechtsaf gegaan over de parallelweg langs de weg Alkmaar-Den Helder en zo tot aan vliegveld De Kooy, daar een rondje gemaakt en weer terug naar de brug over het kanaal om richting Middenmeer op te zoeken. Op het begin van de Amsteldijk (korte Afsluitdijk) ben ik nog even naar boven gelopen om een foto te maken over het Wad in noordelijke richting en daarna over het Amstelmeer in zuidelijke richting maar in beide gevallen bleef het bij een somber plaatje. Toen ik thuis kwam stond de teller op 35.553 km, nog tot de 26e van deze maand te gaan om de 36 maanden vol te maken.

Geen opmerkingen: